Dla jednego z naszych klientów, Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego zrealizowaliśmy dedykowany system IT, obsługujący kompleksowo procesy w obszarze obsługi cudzoziemców. Organizacja, dla której wykonaliśmy ten projekt jest jedną z największych jednostek urzędowych w Polsce, która z sukcesami obsługuje największą liczbę cudzoziemców spośród krajów Unii Europejskiej. Warto podkreślić, że jest to również urząd administracji rządowej, przy pomocy którego swoje zadania wykonuje Szef Urzędu do Spraw Cudzoziemców, będący centralnym organem administracji rządowej na terytorium Polski.
Naszym zadaniem było rozwiązanie problemu przyśpieszenia i optymalizacji obsługi procesów poprzez ich automatyzację dzięki zaprojektowaniu, wytworzeniu i wdrożeniu jednego z najważniejszych systemów dla urzędu administracji rządowej. Realizacja została powierzona Net PC ze względu na wcześniejsze, kilkuletnie partnerstwo z klientami w obszarze rządowym i administracyjnym, w tym Ministerstwa oraz doświadczenie w projektowaniu i implementacji złożonych rozwiązań IT wykorzystujących korporacyjne magistrale usług ESB (Enterprise Service Bus) realizujących koncepcję SOA (Service Oriented Architecture).
Nasze zadania w projekcie:
Klient przedstawił nam największe wyzwania:
Zespół Net PC dostarczył partnerowi nowoczesny, dedykowany system IT, który umożliwił wykonanie wielu operacji urzędniczych i administracyjnych w sposób bardziej efektywny i wydajny. System rozwiązał problem narastających wymagań w zakresie dużej liczby wniosków cudzoziemców, rosnących wymagań w zakresie komunikacji wewnętrznej urzędników oraz komunikacji w relacji urzędnik – cudzoziemiec. Pomimo napiętego harmonogramu, zaangażowaniu po stronie Zmawiającego dużej liczby interesariuszy o różnych punktach widzenia (często sprzecznych) prace analityczno-projektowe zostały przeprowadzone sprawnie zgodnie z harmonogramem.
Dodatkowo zrealizowaliśmy dla Zamawiającego kilkanaście cech systemu, które nie były w zakresie projektu. Były to funkcjonalności, które pozwoliły czerpać korzyści Urzędowi już od uruchomienia produkcyjnego systemu. Zgodnie z wartościami zespołów NetPC, w tym modelem KANO zawsze staramy się wyjść poza oczekiwania Zamawiającego, zwiększyć zadowolenie dostarczając rozwiązanie/cechy systemu powodujące efekt „wow” a nawet ekscytację. Tak też się stało w tym projekcie.
Inżynierowie NetPC (Komandosi IT) doskonale zaprojektowali architekturę systemu, dobrali właściwe komponenty, co łącznie zapewnia skalowalność systemu. Zrealizowany system IT, został zintegrowany z innymi systemami, w tym systemami wymiany danych np. systemem Contact Center, systemem Poczta Polska do obsługi przesyłek e-Nadawca, Teryt GUS, wysyłanie powiadomień SMS. Wdrożony system pomógł zintegrować działania organizacji, dzięki czemu organizacja może skupić się na dalszym rozwoju obsługi petentów. Dla organizacji kluczowa była kompleksowa realizacja projektu (analiza, projektowanie, wdrożenie, testowanie, wydanie) obejmująca nową integrację z zewnętrznymi systemami wraz z synchronizacją danych. Klient również planuje współpracę z naszym zespołem w przyszłości. Jako Net PC pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie zaprojektować i zbudować efektywne i skalowalne narzędzia administracyjne wspierające prace w obszarze kompleksowych procesów obsługi petentów.
Czekamy na kolejne zadania z zakresu rozwoju dedykowanych i zaawansowanych rozwiązań IT!