Organizacja, dla której zrealizowaliśmy ten projekt jest wiodącą firmą w obszarze badań jakościowych oraz biometrycznych online. Firma swoje działania prowadzi w najnowocześniejszych technologiach implementujących nowoczesne techniki interakcji na potrzeby badań marketingowych np.: eye tracking, face tracking, storytelling i obserwacja behawioralna. Klientami firmy są zarówno międzynarodowe korporacje, jak i mniejsze firmy zlokalizowane w Polsce.
Dla zespołu Komandosów IT NetPC, który uwielbia nowatorskie rozwiązania technologiczne, ten projekt był szczególnie ważny i inspirujący. Udało nam się dostarczyć rozwiązanie, które w pełni usatysfakcjonowało klienta. Jako firma pokazaliśmy, że odważnie podchodzimy do nowatorskich projektów również z dziedzin badawczych, jaką niewątpliwie jest rozpoznawanie ludzkich emocji (ang. affective computing, affect-aware). Uważamy, że projekty z obszaru odczytywania ludzkich emocji będą coraz częściej wykorzystywane w firmach, w szerszych codziennych zastosowaniach. Organizacje chcą w jak największym stopniu zrozumieć swoich użytkowników, w związku z tym decydują się na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań IT opartych o nowoczesne technologie. Projekt ten ma również duży wpływ na społeczeństwo, ponieważ pokazuje jakie emocje wyzwalają w nas określone filmy i reklamy.
Ostatecznie udowodniliśmy, że projekty IT dotyczące rozpoznawania ludzkich emocji, ze względu na swoje praktyczne zastosowania to dla nas inspiracja technologiczna i bardzo interesujące wyzwanie. Z przyjemnością w przyszłości podejmiemy się kolejnych zadań z przestrzeni wykorzystywania psychologii w obszarach marketingowych. Komandosi IT NetPC kolejny raz sprostali wymagającemu zadaniu.
Krzysiek i Tomek