Jak komandosi IT zbudowali innowacyjną platformę do rezerwacji ofert turystycznych?
Jak komandosi IT zbudowali innowacyjną platformę do rezerwacji ofert turystycznych?
1

Przedstawienie klienta

Nasz klient to polski projekt internetowy, który opiera swoją działalność na rynku eventów podróżniczych. Dzięki rozwiązaniom i platformie naszego klienta użytkownik może szybko, łatwo, wygodnie i bardzo efektywnie znaleźć dla siebie każdy rodzaj imprezy turystycznej wpisując w wyszukiwarkę dowolną frazę np. „treking w Nepalu”. W konsekwencji możliwe jest skonsultowanie danej imprezy turystycznej,  zarezerwowanie jej i zakup w dziale sprzedaży firmy.

Firma jest beneficjentem programów unijnych - Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. W najbliższym czasie firma zamierza inwestować na rynku niemieckim i rosyjskim.

Marka powstała w 2010 roku w Gdańsku i nadal mieści się tutaj również jej siedziba. Biura organizacji znajdują się w prestiżowej lokalizacji w Gdańskim Parku Naukowo -Technologicznym, skupiając w jednej przestrzeni twórców innowacyjnych projektów XXI wieku.

2

Opis projektu

Opis projektu

Wdrożenie NetPC obejmowało zaprojektowanie i budowę platformy umożliwiającej rezerwację online ofert turystycznych. Klientowi zależało na znalezieniu partnera  do budowy systemu, który zidentyfikuje najbardziej odpowiednią rezerwację dla danego klienta.

Sercem projektu jest kontekstowa wyszukiwarka ofert turystycznych 50 krajowych touroperatorów. Sprzedawane oferty obejmują m.in. wycieczki, wycieczki krajoznawcze, wycieczki krajoznawcze, wycieczki i rejsy; bilety lotnicze czarterowe i rejsowe oraz imprezy motywacyjne; imprezy organizowane samolotem, autokarem i transportem osobistym; rezerwacje mieszkań i noclegów. Przyjęta strategia wyszukiwania w bardzo dużym stopniu ma za zadanie odróżniać firmę od innych przedsiębiorstw z obszaru portali turystycznych.

Ponadto nadrzędnym celem systemu przygotowanego przez NetPC było jak najefektywniejsze i najwydajniejsze wyszukiwanie rezerwacji.

3

Wyzwania klienta

  1. Brak dedykowanego systemu rezerwacji ofert turystycznych.
  2. Wysokie koszty przy próbie skalowania ofert rezerwacji dla klientów międzynarodowych
  3. Wyzwania technicznych możliwości znalezienia odpowiedniej oferty turystycznej
  4. Brak dedykowanego systemu wspomagającego wyszukiwanie ofert rezerwacji
  5. Wysokie koszty i długi okres realizacji rezerwacji
4

Nasze rozwiązania

  1. Środowisko aplikacji oparliśmy na koncepcji DEV/TEST/PROD
  2. Wykonaliśmy podział na odseparowane, działające równolegle środowiska: deweloperskie, testowe i produkcyjne
  3. Wszystkie środowiska testowe i deweloperskie zostały w jak największym stopniu odwzorowane w środowisku produkcyjnym
  4. Wykorzystaliśmy dedykowane, testowe źródła danych oraz interfejsy
  5. Aplikacja została powiązana z Centralną Bazą Danych Informacji Turystycznych bazującą na silniku PostgreSQL, zapewniającym integralność obiektów i funkcjonalności relacyjnych baz danych
  6. Wykorzystanie metodologii Scrum
  7. Zapewniliśmy również zgodność systemu z RODO
  8. Stworzenie narzędzia do automatycznej agregacji danych turystycznych
  9. Zasilanie rozwiązania danymi z zewnętrznych źródeł przetwarzających informacje turystyczne
5

Technologie i procesy wykorzystane w projekcie

Technologie i procesy wykorzystane w projekcie
  1. W projekcie wykorzystaliśmy metodologie Scrum.
  2. Organizacja wykorzystało nasze kompetencje w takich technologiach jak. Net i JavaScript.
  3. Wspieraliśmy naszego partnera również w obszarach QA i product design.
6

Rezultaty projektu

Rezultaty projektu
  1. Stworzenie innowacyjnego systemu rezerwacji międzynarodowych
  2. Eliminacja ograniczeń czasowych potrzebnych do przeanalizowania konkretnej oferty rezerwacyjnej
  3. Realizacja projektu zaowocowało obniżeniem kosztów  rezerwacji
  4. Umożliwienie firmy zwiększania liczby rezerwacji
  5. Dzięki systemowi możliwe było utrzymanie najwyższych standardów porównywania rezerwacji klienta
  6. Zastosowanie innowacyjnych technologii przetwarzania danych w czasie rzeczywistym w projekcie opartych na szybkim wyszukiwaniu rezerwacji
  7. Bardzo ważnym zadaniem systemu było umożliwienie automatycznego zbierania i gromadzenia usystematyzowanych i dokładnych danych klientów
  8. Powiększenie przewagi konkurencyjnego na rynkach międzynarodowych
  9. Aplikacja znacznie poprawiła komunikację między firmą a jej klientami poprzez dedykowany system informatyczny do rezerwacji rezerwacji
  10. W ramach projektu zapewniliśmy wdrożenie i hosting aplikacji w ciągu 12 miesięcy od ostatecznego odbioru produktu
  11. Większa rozpoznawalność marki ze względu na implementacji unikalnej platformy rezerwacyjnej
  12. Umożliwienie porównywania wielu ofert turystycznych dla użytkowników portalu
  13. Umocnienie firmy na rynku turystycznym w dobie COVID-19
7

Konkluzja

Konkluzja

W ramach projektu przeprowadzonego dla  udało nam się dostarczyć w pełni interaktywną, nowoczesną platformę rezerwacyjna w pełni odpowiadającą na potrzeby klientów przedsiębiorstwa. Projekt był bardzo udany, ze względu na dogłębne zrozumienie potrzeb i wymagań klienta. Rezultatami implementacji było dostarczenie unikalnej wartości biznesowej dla klientów firmy. Aplikacja pomogła firmie zwiększyć liczbę rezerwacji, a także powiększyć przewagę konkurencyjna na wymagającym w rynku w dobie COVID-19.

Końcowym efektem naszej pracy było również, poprawienie wielu wskaźników sprzedażowych i biznesowych dla przedsiębiorstwa.

Komandosi IT meldują gotowość na kolejne zadanie z obszaru rozwoju zaawansowanych systemów IT dla turystyki międzynarodowej!