Jak komandosi IT wytworzyli mobilną aplikacje, mająca około 1 mln potencjalnych użytkowników, która otrzymała prestiżową, ogólnopolską nagrodę?
Jak komandosi IT wytworzyli mobilną aplikacje, mająca około 1 mln potencjalnych użytkowników, która otrzymała prestiżową, ogólnopolską nagrodę?
1

Przedstawienie firmy

Przedstawienie firmy

Centrum Usług Informatycznych, dla którego wykonaliśmy ten projekt odpowiada za rozwiązania IT we Wrocławiu. Miasto jest centrum rosnącej aglomeracji wrocławskiej, którą zamieszkuje szacunkowo 1,25 mln osób. Regularnie jest ono klasyfikowane w pierwszej setce miast świata w rankingu firmy doradczej Mercer „Najlepsze miasta do życia’’. W 2016 r. Wrocław był Europejską Stolicą Kultury, od roku 2019 jest Miastem Literatury UNESCO, a w lutym 2021 został sklasyfikowany na 1. miejscu należącego do Financial Times - fDi Magazine raporcie "Globalne Miasta Przyszłości 2021/2022" w kategorii średnich i małych miast świata.

 

Komandosi IT z radością ruszyli do pracy nad aplikacją, która miała wyznaczać nowe trendy w komunikacji!

2

Wyjaśnienie projektu i naszych zadań

Wyjaśnienie projektu i naszych zadań

Przede wszystkim naszym zadaniem było wykonanie skalowalnej aplikacji mobilnej na systemy: IOS, Windows, Android. Celem aplikacji mobilnej jest umożliwienie mieszkańcom Wrocławia, zgłaszania do systemu CRM wszelkich awarii lub innych zdarzeń mających wpływ na funkcjonowanie miasta. Zdarzenia są automatycznie rejestrowane w systemie CRM w celu podjęcia przez uprawnione podmioty odpowiedniego działania. Aplikacja miała za zadanie również umożliwiać właściwą komunikację pomiędzy uprawnionymi podmiotami a użytkownikami.

 

Nasze zadania w projekcie:

  1. Wykonanie aplikacji mobilnej według ustalonych wymagań i ram czasowych
  2. Utrzymanie aplikacji i rozbudowa aplikacji o nowe funkcjonalności
  3. Zbudowanie skalowalnej aplikacji przetwarzające dane z dostępem do niej 24 godzin przez 7 dni w tygodniu
  4. Reagowanie na informacje zwrotne od użytkownik i dobór odpowiednich, nowych funkcjonalności
  5. Implementacja procesu wytworzenia aplikacji opartego na iteracjach
3

Wyzwania klienta

Wyzwania klienta
  1. Brak mobilnego systemu do zgłaszania problemów i zdarzeń
  2. Potrzeba zapewnienia mieszkańcom Wrocławia jak najwyższej jakości życia codziennego
  3. Brak systemu do śledzenia spraw zgłoszonych przez mieszkańców
  4. Brak komunikacji mieszkańców Wrocławia z Urzędem Miasta
4

Nasze rozwiązania

  1. Całościowe wykonanie aplikacji mobilnej na IOS, Windows, Android
  2. Proces wytwarzania aplikacji przebiegał iteracyjnie i został podzielony na etapy: Prototyp, POC, MVP i wersja rozszerzona
  3. W czasie realizacji projektu zapewniliśmy rolę Inżyniera Wdrożeń, który odpowiadał za integrację kodu aplikacji wraz z nadzorem jakości i zapewnieniem stabilności działania systemu
  4. Zapewniliśmy połączenie organizacji prac analitycznych i projektowych z wykorzystaniem odpowiednich standardów procesu CI/CD
  5. Zaangażowanie do projektu doświadczonego analityka biznesowo-systemowego Krzysztofa Wyrzykowskiego, współautora metodyki do analiz biznesowo-systemowych opartej o metody analizy uznane w świecie inżynierii oprogramowania
  6. Elastyczne podejście do klienta - nastawienie na pracę zdalną i pracę w siedzibie klienta tylko w przypadku początkowych prac analitycznych przy złożonych tematach
5

Technologie i procesy wykorzystane w projekcie

Technologie i procesy wykorzystane w projekcie
  1. JavaScript
  2. Java
  3. Scrum
  4. Analiza biznesowa i systemowa
  5. Zapewnienie zgodności systemu z RODO
6

Rezultaty projektu

Rezultaty projektu
  1. Aplikacja Mobilny Asystent Mieszkańca otrzymała prestiżową nagrodę ,,Skrzydła Administracji w IT’’
  2. Dowieźliśmy zakres projektu według ustalonych ram czasowych i budżetu
  3. Udało się zbudować system, który wpływa na bezpieczeństwo społeczeństwa i poprawia komunikację obywateli
  4. Realizujemy rozwój systemu, dodając nowe funkcjonalności oraz modyfikacje usprawniające jego działanie
  5. Stworzyliśmy integrację z systemem CRM, dzięki któremu została polepszona komunikacja pomiędzy uprawnionymi podmiotami a użytkownikami
  6. Zrealizowaliśmy rozwiązanie, w którym użytkownik nie musi posiadać konta w aplikacji, a powiadomienie można wysyłać anonimowo
  7. Dostarczyliśmy rozwiązanie, w pełni udokumentowane zgodnie ze standardami opisu systemów IT, co zapewniło klientowi swobodę rozbudowy w przyszłości we współpracy z naszą firmą lub innymi niezależnymi dostawcami oraz uniezależniło naszego partnera od tzw. „Knowladge Keeperów”
7

Konkluzja

Konkluzja

Przedstawiony projekt z obszaru bezpieczeństwa społeczeństwa był dla nas bardzo ważnym osiągnięciem. Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu było bardzo usatysfakcjonowane z możliwości, jakie dostarcza aplikacja. Ponadto, otrzymanie nagrody Skrzydła Administracji w IT, pokazało, że ścieżka technologiczna, jaką obraliśmy, jest właściwa do osiągnięcia wyznaczonych celów. Zdobyta nagroda jeszcze bardziej zmobilizowała cały zespól komandosów IT do pracy nad swoimi umiejętnościami. Co więcej, wymiar społeczny tej realizacji był dla nas równie istotny. Udowodniliśmy, że dzięki pracy zespołowej jesteśmy w stanie stworzyć system, który polepsza komunikację między obywatelami. Finalnie, pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie zrozumieć złożone potrzeby użytkowników aplikacji mobilnych i przełożyć je na funkcjonalności systemu. Kluczowe dla nas było duże zadowolenie naszego partnera z jakości naszej pracy.

 

Liczymy na więcej projektów z branży administracyjnej i ochrony środowiska!

Komandosi IT meldują gotowość i czekają na następne projekty z obszaru budowy aplikacji mobilnych!