Analiza, projektowanie, wytworzenie i utrzymanie dedykowanego systemu do rezerwacji miejsc noclegowych z wykorzystaniem najnowszych technologii i rozwiązań IT
Analiza, projektowanie, wytworzenie i utrzymanie dedykowanego systemu do rezerwacji miejsc noclegowych z wykorzystaniem najnowszych technologii i rozwiązań IT
1

Przedstawienie klienta

Przedstawienie klienta

W tym projekcie udało nam się zbudować i rozwinąć dedykowany system IT, obsługujący procesy rezerwacji w organizacji zarządzającej własnymi obiektami noclegowymi. Organizacja, dla której wykonaliśmy ten projekt dynamicznie zaznacza swoją obecność na rynku turystycznym. Kluczowe było dostarczenie Klientowi rozwiązania technologicznego o wysokiej dostępności, wydajności i przy zastosowaniu najnowocześniejszych możliwości IT.

2

Opis projektu

W projekcie kluczowe było zbudowanie dedykowanego systemu do rezerwacji miejsc noclegowych dla sieci obiektów turystycznych dla turystów z Europy Centralnej. Celem biznesowym projektu było dotarcie do większej liczby turystów, co bezpośrednio przełożyło się na zwiększenie obłożenia obiektów turystycznych i wzrost sprzedaży. Przedsięwzięcie wymagało zbudowania przyjaznego dla użytkowników systemu, który spełni wymogi potencjalnych gości danego obiektu turystycznego. Ważne było zidentyfikowanie specyficznych reguł zarządzania obiektami miejsc noclegowych w różnych konfiguracjach oraz zarządzanie płatnościami on-line za noclegi poprzez integrację z zewnętrznym system płatności. Dla Klienta kluczowe było znalezienie partnera IT, który będzie w stanie dostarczyć dedykowany system rezerwacyjny według określonych ram finansowych i czasowych - dosłownie w kilka tygodni, a także pozyskanie partnera IT, który po wytworzeniu zapewni kompleksowe utrzymanie systemu.

3

Wyzwania klienta

Wyzwania klienta
  1. Pozyskanie rozwiązania IT, które zwiększy sprzedaż miejsc noclegowych - portal turystyczny dostępny w wielu wersjach językowych
  2. Obniżenie kosztów zarządzania rezerwacjami w różnych obiektach noclegowych, w tym zarządzanie płatnościami on-line. Pozyskanie intuicyjnego i przyjaznego user experience w obecnej platformie – poprzednie zastosowane rozwiązanie u Klienta nie spełniało tych wymagań
  3. Wielu interesariuszy reprezentujących (często różne) punkty widzenia reguł zarządzania i rozliczania miejsc noclegowych
  4. Chęć zbudowania systemu w oparciu o najnowsze technologie zapewniające między innymi wysoką konfigurowalność reguł biznesowych dotyczących rezerwacji i płatności on-line za miejsca noclegowe
  5. Pozyskanie narzędzia IT, które umożliwiłoby konkurowanie z innymi obiektami noclegowymi poprzez doskonałość operacyjną rozwiązania IT
  6. Zwiększenie sprzedaży - liczby rezerwacji w organizacji turystycznej z wieloma obiektami
  7. Zapewnienie doskonałej obsługi użytkownika, dokonującego rezerwacji wybranego obiektu turystycznego
4

Nasze rozwiązania

Nasze rozwiązania
  1. Elastyczne podejście do klienta - nastawienie na pracę zdalną i pracę w siedzibie klienta tylko w przypadku początkowych prac analitycznych przy złożonych tematach
  2. Nacisk na terminowość w dostarczaniu kolejnych elementów/przyrostów systemu. W wyniku usystematyzowanej, metodycznej pracy (SCRUM) terminowo dostarczaliśmy kolejne funkcjonalności do platformy rezerwacyjnej – zgodnie z umową i harmonogramem
  3. Zastosowanie technologii responsywnej do budowy platformy rezerwacyjnej
  4. Organizacja wzorcowego utrzymania i rozwoju systemu – osiągnęliśmy efekt synergii dzięki dobrej organizacji pracy interdyscyplinarnego zespołu wytwórczego, dedykowanego do budowy platformy IT
  5. Nacisk na ujednolicenie procesów oraz wspólne planowanie pracy, w tym bardzo szybkie reagowanie na potrzebę zmiany
5

Technologie wykorzystane w projekcie

Technologie wykorzystane w projekcie
  1. Dedykowany system rezerwacyjny używa technologii responsywnej budowy strony internetowej (RWD) dla całego systemu. Zapewnia to poprawne interpretowanie i wyświetlanie na komputerach, tabletach oraz smartfonach
  2. Zastosowanie mechanizmów i technologii szyfrowania danych:
    • przechowywanych w bazie danych (dane osobowe, informacje o płatnościach, hasła, inne krytyczne dane)
    • przechowywanych tymczasowo w stacji roboczej użytkownika
  3. Zastosowaliśmy zwinny proces analizy i projektowania. Proces analizy został oparty o pracę zespołową, wdrożenie skutecznego procesu weryfikacji i walidacji wymagań zgodnie z BABOK Guide (Business Analysis Body of Knowledge) - zwiększenie jakości wymagań
  4. Dostęp do dedykowanej platformy rezerwacyjnej jest dostępny wyłącznie poprzez połączenie szyfrowane (SSL)
  5. System zapewnia dokładną walidację danych pobieranych z formularzy, danych URL
  6. Wysoki poziom zabezpieczenia platformy (OWASP), w integracji z zewnętrznym portalem płatności obsługujących wiele rachunków klienta w zależności od obiektu hotelowego
  7. Wysoki poziom niezawodności w obszarze dostępności systemu oraz jego integracji z zewnętrznym systemem płatności
  8. Wyznaczenie dedykowanego zespołu utrzymaniowego, który zajmuje się utrzymaniem systemu - rozwój, zapewnienie ciągłości działania systemu
6

Rezultaty projektu

  1. Stworzenie unikalnej platformy dla klienta z obszaru turystyki, umożliwiającej między innymi zarządzanie ofertą obiektów turystycznych, dokonywanie rezerwacji i płatności on-line
  2. Zbudowanie dedykowanej platformy internetowej umożliwiającej łatwe i efektywne zarządzanie treścią (CMS), oraz implementacje aktualizacji
  3. Wysoka konfigurowalność systemu w zakresie okresowych promocji, kuponów rabatowych dla określonych segmentów klientów itp.
  4. Wytworzenie wydajnego systemu pozwalającego na wygodne uzupełnianie danych
  5. Zbudowanie platformy oraz wszystkich podstron zoptymalizowanych pod względem wydajności - czasu odpowiedzi systemu, czasu transakcji
  6. Zgodność platformy z rozporządzeniami RODO oraz innymi rozporządzeniami prawnymi, w tym rozporządzenia UE
  7. Portal rezerwacyjny zawiera dodatkowe funkcjonalności informujące o wykorzystywaniu cookies na stronie
  8. Dodanie funkcjonalności umożliwiającej wyświetlanie zaprojektowanej informacji o czasowej niedostępności serwisu z powodów technicznych
  9. System umożliwia wprowadzenie treści w czterech wersjach językowych: polskiej, angielskiej, niemieckiej oraz rosyjskiej
  10. Korzystanie z platformy rezerwacyjnej nie wymusza instalacji na komputerach użytkowników jakiejkolwiek aplikacji wspierającej działanie systemu
7

Konkluzja

Konkluzja

Przedstawiona platforma do rezerwacji w obszarze turystycznym jest w stanie przetwarzać dane w czasie rzeczywistym. Realizacja ta udowodniła, że jesteśmy w stanie pomóc również krajowym organizacjom w powiększaniu przewagi konkurencyjnej, dzięki technologii – zwiększenie sprzedaży i obniżenie kosztów operacyjnych organizacji. Potencjalni goście danego obiektu turystycznego i inni użytkownicy systemu byli także usatysfakcjonowani z możliwości, jakie stwarza platforma pod względem intuicyjnej nawigacji UX. Projekt ten był dla nas kluczowy, ponieważ pokazał, że jesteśmy w stanie dostarczyć wartość biznesową również dla wymagającego sektora turystycznego – w bardzo krótkim czasie kilku tygodni. Obecnie nasz dedykowany zespół zajmuje się utrzymaniem systemu. 

 

Finalnie pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie zrozumieć złożone potrzeby użytkowników dedykowanych platform rezerwacyjnych i przełożyć je na funkcjonaliści systemu. Kluczowe dla nas było duże zadowolenie naszego Klienta z obszaru turystycznego z jakości naszej pracy.

 

Komandosi IT meldują gotowość i czekają na następne zadania związane z budową dedykowanych systemów rezerwacyjnych!