Pulpity nawigacyjne Business Intelligence to rozwiązania do zarządzania informacjami i wizualizacji danych używane do analizy danych. Użytkownicy mogą korzystać z interaktywnych elementów, takich jak filtry i akcje, w celu łączenia wykresów, wykresów i raportów na jednym ekranie w celu uzyskania przeglądów danych w czasie.
Analiza Biznesowa nierozerwalnie wiąże się ze zmianą w organizacji. Organizacją może być zarówno przedsiębiorstwo, fundacja, jednostka budżetowa, jak i inny podmiot, który spełnia definicję grupy ludzi o określonej strukturze, dążących do osiągnięcia określonego celu.
Przekształcanie danych pozwala dostosować dane wejściowe (często w różnych formatach) do jednego, spójnego formatu, co pozwala uzyskać dokładny wgląd i zapewnić dokładne działanie inteligentnych systemów. Organizacje muszą gromadzić dane i łączyć je z wielu źródeł oraz zapewniać wysoką jakość zintegrowanych danych, co daje dodatkową przewagę organizacji.
Odnosi się do klasyfikacji, rejestrowania i organizowania fragmentów danych i informacji, które zebraliśmy wewnątrz naszej organizacji – pozwala to na swoiste uporządkowanie danych w czytelny dla nas sposób. Systematyzacja danych bezpośrednio wpływa na redukcję czasu pracy poświęcanego na wyszukiwanie danych oraz ich eksplorowanie.
Zgodnie z definicją, Business Intelligence (BI), czyli analiza biznesowa, to proces polegający na przetwarzaniu dostępnych danych w informacje, a tych z kolei w precyzyjną wiedzę. To w efekcie pozwala na przyspieszenie procesu decyzyjnego w firmie, zwiększenie efektywności pracy oraz zysków.
Narzędzia niezbędne do tworzenia analiz na różnych poziomach organizacji gwarantują przejrzyste dane o skuteczności działów roboczych wewnątrz firmy. Poza gromadzeniem informacji i asyście w ich odczytywaniu narzędzia analityczne pozwolą na pozyskanie wiedzy o dowolnej sferze organizacji, która aktualnie wymaga dopracowania, co przekłada się na rozwój biznesowy firmy.
Z angielskiego „jezioro danych” – to miejsce do przechowywania ustrukturyzowanych i nieustrukturyzowanych danych oraz pozwala na organizowania dużych ilości wybitnie zróżnicowanych danych z różnych źródeł co daje zaoszczędza czas i systematyzuje pracę wewnątrz organizacji.
Hurtownia danych to rodzaj systemu zarządzania danymi, który umożliwia wspieranie działania z zakresu analizy biznesowej (Business Intelligence, BI), w szczególności analityki. Hurtownie danych są przeznaczone także do obsługi zapytań i wykonywania analiz, często więc zawierają duże ilości danych historycznych.
Big data odnosi się do zbiorów danych, które są tak duże i złożone, że do przetwarzania wymagają nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja. Dane pochodzą z wielu różnych źródeł. Często są to dane tego samego typu, np. dane GPS z milionów telefonów komórkowych są wykorzystywane do unikania korków drogowych.
Redukowanie łańcucha czynności wewnątrz organizacji oraz oszczędność czasu jest kluczem do właściwej oszczędności finansowej. Zasoby zaoszczędzone poprzez automatyzację określonych procesów można wykorzystać w innych sferach firmy zwiększając dynamikę wzrostu przedsiębiorstwa, co bezpośrednio przekłada się na większy zysk.
To narzędzia, które wspomagają procesy pozyskiwania danych dla baz danych. Szczególnymi przypadkami są hurtowni danych, które stanowią nieodłączony element procesów z zakresu Business Intelligence. Narzędzia ETL pełnia rolę pozyskiwania danych ze źródeł zewnętrznych, w których to późniejszym etapem jest przekształcenie danych oraz ich załadowanie do bazy danych.
KPI pozwalają na tworzenie pomiarów efektywności pracy, a także ułatwiają konstruowanie systemów motywacyjnych wewnątrz organizacji. Zebrane oceny osiąganych poziomów poszczególnych wskaźników efektywności powinny tworzą nam finalne wyniki, w których rezultatem powinno być powiązanie bezpośrednio z systemem wynagradzania/premiowania i przekładać się na poziom zadowolenia pracowników. Są to wskaźniki ilościowe, które wyrażane są w liczbach, a do tego są wskaźnikiem kierunkowym, który pozwala ocenić, czy dany podmiot organizacyjny, czy firma robi postępy, czy jest w trybie stagnacji, lub degradacji.
Wskaźniki KPI w zarządzaniu firmą są stosowane do oznaczenia aktualnego stanu działalności oraz wyznaczania celów, co za tym idzie - jeśli potrzebujesz dokładnej wiedzy na temat efektywności pracy, to właśnie KPI tworzy niezbędny element Inteligencji Biznesu Twojej organizacji.
OLAP czyli "Online Analytical Processing" jest technologią używaną do organizacji biznesowych baz danych większych niż standardowe oraz obsługi analizy biznesowej. Bazy danych OLAP są podzielone na jeden lub więcej modułów, z których to każdy moduł jest zaprojektowany i zorganizowany przez wytwórcę modułu tak, aby pasował do sposobu pobierania i analizowania danych. OLAP ułatwia tworzenie i używanie raportów w formie tabel przestawnych oraz raportów w formie zwykłej tabeli, czy wykresów przestawnych, których to potrzebujesz w kierowaniu swojego przedsiębiorstwa.